Vintage in NYC..

Hejhej!
Ja efter en kul natt var det bara hem för att sova. NYC stod på söndagens schema. Mötte Malin och en annan tjej, Jossan vid tågstationen i Old Greenwich. Sen kom också Lisa på tåget i Greenwich. Väl inne i NYC åkte vi tunnelbana ner till Midtown och Bleeker street. Jag måste säga att tunnelbanan är ett väldigt bra och smidigt sätt att ta sig fram på i NYC. Ja visst, jag älskar att ta de gula taxibilarna men det dåliga med det är att det ibland kan ta så lång tid för att det är så mycket trafik. Dock är det skönt på kvällar när man ska ut eftersom det inte kostar så mycket som hemma i Sverige.
Väl nere på Bleeker så tog vi oss varsin kaffe och började vår jakt på vintage butiker.. Dock så slutade vi på Broadway och in i butiker som Victorias secret och H&M. Men några vintage butiker hittade vi i alla fall.. de var inte så bra som vi hade hoppats tyvärr. Lunch/middag blev det på ett jättebra ställe som heter "SoHo Park".. Det kan jag verkligen rekommendera om du vill käka billigt och bra. Ligger på 62 Prince street och Crossby street. :)
Sen gick vi runt ännu mer.. tills fötterna värkte!
(min nagel efter 3 månader!)
LOVE FROM CT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0