Women in America & the world

Hejhej,
ja nu är min sista kurs för USA klar! Det känns otroligt skönt och jag måste säga att det var en intressant kurs.
Fredagkvällen spenderades ute i Stamford, dock inte så mycket folk. Men helt okej ändå! :)
Lördagmorgon, upp tidigt, klassen började klockan 9.. Läraren Debbie var mycket bra och intressant. Klart att hon snackade lite mycket innan hon kom till poängen men hon var bra. Vi pratade mycket om kvinnor i de olika länderna som alla representerade. Sverige, Frankrike, Tyskland, Ukraina, Vitryssland, Mexico och USA (såklart!). Och det roligaste är att nästan alla länder har samma problem när det kommer till kvinnor.. män har högre lön än kvinnor även om de utför samma jobb. Plus att män ofta har de högre posterna!
Men dagen gick bra och vi överlevde fransyskornas engelska!! Kvällen tillbringades först hos Jessica och sen ute i Stamford igen.. Jag förstår inte vart alla var i helgen, men inte mycket folk ute på lördagen heller!
Söndag, klass igen! Dagen gick fort när vi först fick läsa en artikel och sen göra som en tidning.. Jag hade om preventivmedel i Afrika, Kongo, vilket var riktigt hemskt! Så jag tänker inte skriva om det här.. Eftermiddagen tillbringades med film "9 to 5".. En riktigt kul film med Dolly Parton! HAHA ett måste för alla.
Nu är jag klar med klasserna! Och det är riktigt skönt!
LOVE FROM CT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0